För att klaga på de som klagar

Så jag har bestämt mig om varför jag ska skriva blogg.
För att skriva reflektioner om något jag läser eller ser,
För att försöka sprida något till er andra i detta avlånga land
och för att klaga på er som klagar.

Jag har sagt det förut, och jag säger det igen
Skriv inte ett enda ont ord om någon, inte ens om ni inte menar det.
Det sårar mig djupt bara att se hur spontan ilska sprids på nätet, utan grund.
Jag vill ha en förklaring, men är rädd för konflikter och undviker det hellre.
Jag låstas blunda, struntar i att se och känner mig så gammal när jag bara skakar på huvudet och rynkar på pannan.
Låt inte din åsikt spela någon roll.
Låt din medkänsla och din respekt för dina medmänniskor spela roll - det är det som betyder något i slutet i alla fall.
Sen bestämmer ju du själv om du vill ta åt dig eller inte.



Var så otroligt duktig i dag. Pilates fitness och ordentlig stretching. Yäh. Rört på mig mer än vanligt den här veckan, har haft en sådan lust att träna, säger då det.
 I morgon ska jag cykla till stallet, eventuellt cykla hem också om jag inte hittar skjuts. Annars cyklar jag hem på lördag istället, då kanske J ska sova över hos mig förresten!
Nu har jag lärt mig andas ordentligt också :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0