Obama eller Clinton? (Spekulationer)

Så vem tycker vi ska bli USAs nya ledare? Tycker du att Bush ska sitta kvar? Vem tycker du ska utmana honom i kampen om makten för världen mäktigaste land?

Skillnaderna enligt mig:
Det lilla jag har sett från Obama så är han en stark talare som vill förena USA. Den splittrade tiden är förbi, anser han, och det är dags att alla gå ihop till en. Han fångar allas uppmärksamhet och vet vad han vill. Citat från youtube:"It is time to have a government that is not "TO the people" but "FOR the people". Obama is that person.

Clinton, Clinton. När det inte hjälper att vara kvinna som slåss mot en svart man så spelar hon på känslor. Hon säger att det här är så viktigt för henne och att hon vill allas bästa och ska göra allt hon kan, bara hon får chansen. Det här säger inte ett enda dugg om henne som ledare, snarare att hon kommer att utnyttja varenda människas medlidande för henne för att hon ska vinna.

Oavsett vem det blir, tror jag att det står ganska så klart att demokraterna kommer att vinna över republikanerna, och att Bush kommer få jobba hårt.

Obama talar:



Clinton talar:


Hon har ingen personlighet i sitt tal, hon tar sig inte tid att lägga in själ i det. Säkert att hon vill vinna, vem vill inte det? Men vill hon göra drastiska förändringar, vill hon lägga ner sin själv, sitt LIV i USA? Vill hon vara den "go to" männikan som Obama är? Jag tror att hon är för konservativ för vad amerika behöver. Obama ser förändring i allt, och han är den personen som kommer lyssna, rynka på pannan och säga "we will make it work" och själen i de orden kommer att komma från tårna.

Är inte så insatt i allt vad de båda vill, bara spekulationer i det här inlägget. Nästa vecka skriver jag om vad de båda parterna vill...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0