Vad skriver du för?

När du skriver blogg, vad skriver du för? Skriver du för att du impulsivt är irriterad eller för att du faktiskt har något att säga? Skriver du för att du tycker något i ditt liv är lite smått ironiskt eller för att du sett något som påverkar oss alla, och som faktiskt kan nå en stor målgrupp?

Kenza tjänar ungefär 45 000 i månaden på sin blogg. Jag avundas de pengar hon får, och kan inte säga att jag inte är avundsjuk. Mitt liv skulle lätt bli lite roligare om jag inte behövde använda mina sparade pengar till att utöka till ett pluskort hos SL.
Men jag vill inte ha en blogg som hennes. Den saknar stadga, visst hon är modell och därför vacker, men WTF är det för grejer hon egentligen säger på sin blogg? Säger hon något över huvudtaget?

Hellre att man har en blogg där man själv kan reflektera över saker som betyder något för ens framtid, än det jobbiga valet av två outfits.
Rädda världen från bloggar som smutskastar människorna runtomkring och som tycker att det är ooh så pinsamt att lägga upp bilder på sig själv i ansiktsmask, men som ändå bjuder på det.
Men glöm inte bort att också rädda världen från åsikter om dessa människor. Sluta gå in på deras sidor, så kommer de att sluta bli sponsrade. Om ni redan vet att de inte har något att bidra till eran vardag, varför ens kolla på deras blogg?

Skriv vad du själv känner på din blogg. Men tänk på konsekvenserna på människor runtomkring dig. Vi människor har viktigare saker för sig än att behöva fundera om det var mig den där människan skrev om i sin blogg.

Kommentarer
Postat av: anna

även om några andra skrivit det redan så betyder det absolut inte mindre att du skriver det också. Din kommentar värmde nåt oroligt och betyder massor!
och du verkar ganska så jäkla klok och brabra! kram!

2008-03-14 @ 22:26:57
URL: http://pyttis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0